dinsdag 18 oktober 2016

Testmama Charlotte


Testmama Charlotte schreef bij de aanmelding: ‘Mijn dochter is morgen 5 weken oud en ik ben van plan om zeker tot aan 1jaar bv te geven. Goede compressen zal ik dus nog even nodig hebben. Ik gebruik momenteel wasbare en wegwerp compressen door elkaar en ken er dus al wat van.’



Ik ben mama van: Zanne(11/08/10) en Ditte (14/02/14).


Ik ben: leerkracht lager onderwijs in het MPIGO De Bevertjes in Oedelem.


Ik word blij van: kleine dingen de zon op mijn gezicht, mijn dochters zien spelen en genieten en samen met vrienden leuke dingen doen. En als het wat meer mag zijn dan word ik ook blij van op reis gaan


Ik droom van: een goed leven waarbij ik samen met mijn man mijn dochters een goede opvoeding kan geven, met alle luxe die ze nodig hebben maar ook met het nodige respect. En als ik echt veel geld zou hebben dan droom ik van een extra huis in een zonnig land!


Sinds ik mama ben is het meest veranderd: praktisch, je kan niet meer zo snel weg en moet altijd rekening houden met de kindjes. Emotioneel: schrik ik er vaak van dat ik iemand zo graag kan zien!


Ik geef borstvoeding omdat:


  • het zo makkelijk is, je hebt het altijd bij je en moet nergens aan denken

  • het ervoor gemaakt is, het is volgens mij nog altijd het beste voor je kind en het lukt me heel goed dus we gaan ervoor. Bij de oudste dochter 1 jaar gegeven en das nu ook weer ons doel.

  • ik wil mijn kinderen een goede start geven en das volgens mij beste met mamamelk

Charlotte’s mening over de Medela Zoogcompressen:


Medela zoogcompressen ontvangen!


Het was nog vakantie, woensdagmorgen om te zeggen, toen de bel ging en de pakjesdienst een pakje afleverde. Een mooie grote doos kreeg ik in mijn handen. ‘Wat zou dat nu zijn’, ging door mijn hoofd. Tot ik de sticker op de doos (Medela) zag en mijn euro wel snel viel. In de doos nog een doos die direct duidelijk maakte dat het over de zoogcompressen ging, 30 stuks in 1 doos. Mooie verpakking, zachte kleur, aangenaam om te zien.


Mijn nieuwsgierigheid nam de bovenhand en ik wilde wel zien hoe die compressen eruit zagen en waarom ze anders, misschien wel beter, zouden zijn dan andere compresssen, dus de doos ging open. Ik vond individueel verpakte compressen, verpakt in een hulsel met bloemetjes, lief en vrouwelijk. Dan ook een plastiekje open gedaan en de compressen zagen er comfortabel uit, niet zomaar ronde dingen die je zo ziet zitten in je bh maar mooi gevormde compressen met plootjes en klevertjes om in je bh te kleven.


Helemaal in mijn nopjes met mijn kado, de volgende zaterdag helemaal klaar om de compressen te proberen. Na mijn ochtenddouche de eerste compressen in mijn bh gekleefd, vlot en makkelijk. Bij de eerste voeding kwam ook het eerste ongemak; de bh schoof aan de kant en de compres dus ook, maar na de voeding toen ik de bh terug op zijn plaats wilde doen was de compres helemaal gekreukt en kreeg ik deze moeilijk terug op zijn plaats. Dit was een beetje vervelend, maar werd nog vervelender toen de klever ook op mijn borst terecht kwam en ik ze er dus ook af moest trekken, pijnlijke ervaring.


Na een dag met de ietwat gekreukte compressen had ik toch een goed gevoel erbij. Ze zaten duidelijk goed vol, maar hadden niet gelekt, wat ik wel al vaker gehad heb maar nu niet.


De praktijk


Na een dag met de compressen ook een nacht uitgeprobeerd. De compressen werden in de bh gestopt, het kleven durfde ik niet meer, maar ook zonder de klevers blijven ze heel goed zitten. Die nacht twee keer gevoed en telkens de compressen aan de kant gelegd om na de voeding netjes terug te steken. ’s Morgens opgestaan met een droge bh en droge borsten. De compres zat nochtans goed vol, die voelde zwaar  aan. Ze waren geslaagd voor de nachttest en werden weer vervangen door 2 nieuwe stuks.


Toen deze uit hun plastiekje gehaald werden, merkte ik dat de plastiekjes van de dag ervoor nog op mijn badkamermeubel lagen. Het is dan ook wat extra werk om deze telkens in de vuilbak te gooien (ook extra vervuiling voor het milieu). Mijn idee is dan ook dat dit eigenlijk niet hoeft individueel verpakt te zijn. Is misschien wel hygiënischer maar wel extra werk en ik vrees dat na een maand gebruiken op de meest vervelende plekken deze plastiekjes nog zal vinden want ze waaien heel makkelijk weg.


De compressen op hun plaats gestoken kon ik de dag weer aan. Even controleren in de spiegel, ik zag ze niet zitten maar voelde toch een aangenaam gevoel. Ook de volgende dagen werden de compressen nog verder getest en goedgekeurd. De compressen hebben mij zeker kunnen bekoren, mits wat minpuntjes, de klevers en de omhulsels die voor mij niet hoeven. Ze gaven mij een goed gevoel, voelden niet klam aan en het belangrijkste: zelfs op dagen met grote kans op lekken, lekten ze niet!


Charlotte



Testmama Charlotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten